Sydney - Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Erik Groot - WaarBenJij.nu Sydney - Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Erik Groot - WaarBenJij.nu

Sydney - Auckland

Door: erikdegroot

Blijf op de hoogte en volg Erik

13 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Sydney - Auckland - Pahia - Auckland

Hallo trouwe lezersvrienden! Vandaag de dertiende van februari. De dag voor de veertiende dus. Natuurlijk:) Ook wel beter bekend als Valentine’s day! Tijd voor een berichtje vandaag. Momenteel ben ik voor de tweede maal op mijn reis neergestreken in de grootste stad van Nieuw-Zeeland, Auckland. Moet eerlijk toegeven dat, nadat ik in Sydney geweest ben Auckland toch een beetje tegenvalt. Vandaar waarschijnlijk ook dat dit nu al de tweede keer is dat ik hier ben op deze reis.. Maar eerst brengt dit verhaal ons terug naar Sydney.

Een kleine summary voor degene met te weinig tijd om dit ellenlange en iets uit de hand gelopen verhaal te lezen. De gedane dingen op een rijtje;

Sydney Harbour Bridge bezocht
Bondi Beach
Blue Mountains
Auckland
Pahia, Bay of Islands
Cape Reinga

Sydney, Bondi Beach
Hier in Sydney en omgeving schijnt het dus behoorlijk slecht weer geweest te zijn. Regen en weinig zonneschijn. Maar met mijn aankomst is ook de zon gearriveerd. Het weer is mooi en Sydney schijnt als nooit tevoren. Tijd dus om eens een bezoekje te brengen aan Sydney Harbour. Ongetwijfeld bekend van het wit glinsterende Opera House of de indrukwekkende Sydney Harbour Bridge die de twee verschillende kanten van de haven met elkaar verbindt. Een paar prachtige foto momentjes later wordt maar weer het YHA hostel aangedaan. Een leuke plaats om te verblijven, op een prachtige locatie in het centrum. Wel enigszins onpersoonlijk. Dat wel.

Om het goede weer te vieren ben ik samen met een andere alleen reisende Nederlander richting het strand gegaan. Bondi Beach. Voor alle reizigers voor mij ongetwijfeld een bekende plaats. En klaarblijkelijk ook voor alle reizigers tijdens mijn reis, want het sterft van de mensen op Bondi Beach vandaag. Celebrating Summer! Na het vinden van een plaatsje tussen de massa maar eens gaan genieten van de warmte van de zon. En ervaren zonnebader als ik ben betekend dat dus eigenlijk maar een ding. Smeren, smeren, smeren! Na de bustoer aan het eind van de middag terug naar Sydney weer overleefd te hebben de ferry richting Manley genomen. Leuk surfplaatsje aldaar, maar belangrijkste misschien wel is dat de ferry een uitstekende fotoplaats is voor een kiekje van de skyline van Sydney.

Blue Mountains
Wat ons brengt naar de Blue Mountains. Een natuurgebied ten westen van Sydney. Genaamd naar de blauwkleurende mist die aan het eind van de middag over de bossen hangt en bekend vanwege de drie gezusters (of eigenlijk gewoon drie steenpartijen) die massa’s Japanners en Chinezen trekken. Maar het avontuurlijke bloed in me begon te borrelen dus werd het tijd voor een wandeling door de bossen. Ditmaal niet verdwaald, wat een prestatie opzich is, want dit gebeurt mij dikwijls in de prachtige omgeving van Schoorl. Wel enigszins onderschat hoe intens de wandeling was en hoe geweldig Vans zijn om deze wandeling mee te ondernemen. Een aantal blaren en duizenden foto’s later zat ik alweer in de trein terug. De volgende dag gevolgd met de trip richting Auckland.

Auckland dus. Twaalf uur tijdsverschil met het West-Europese vasteland. Wat zorgt voor een gemakkelijk rekensommetje voor telefoon- en skypegesprekken. Overigens, zoals gezegd, een weinig indrukwekkende stad. Ongetwijfeld prachtig, maar niet hetgeen wat ik gezien heb. Gelukkig viert de rood, wit, blauwe vlag hoogtij en waren mijn twee van mijn drie roommates Nederlands. Dus daar maar eens even rondgehangen voor een aantal dagen. De ‘Typhoon’ bleek het hoogtepunt. Klinkt indrukwekkend misschien, maar het valt wel mee. Een machine in de arcade hal. Ik houd het daarbij. Weinig indrukwekkende stad dus. Maar wel enorm kunnen lachen met de roommates.

‘The Bay of Islands’
Op naar het Noorden. Op naar Pahia. Beter bekend misschien als ‘The Bay of Islands’ Prachtige omgeving. Een beetje uit de brochures. Mooie stranden. Relatief rustig. Dag twee hier bracht ons naar Cape Reinga. Een spirituele plaats voor de Maori, omdat geloofd wordt dat vanaf hier de geesten van de overledenen hun laatste jump maken naar het land van de geesten. Buiten dat is het ook een mooie plaats met de veelvuldig gefotografeerde vuurtoren op het einde. Deze stop is gevolgd door het fenomeen ‘Sandboarden’. Met een bodyboard van een zandduin af. Mooi fenomeen. Leuk om gedaan te hebben, maar niet zo spectaculair als gezegd wordt. Met een bus over de ’90 mile beach’ rijden is dat wel. Althans, de eerste paar minuten. Een highway over het strand. Misschien wel de oplossing van het Nederlandse fileprobleem.

Na twee ontspannen dagen in Pahia heeft dit mij alweer richting Auckland gebracht op weg richting het Zuiden van het land. Voor degene die tot hier zijn gekomen met lezen. Bedankt! Is dit laatste uurtje van mijn tijd niet voor niets geweest;) Beetje extra informatie: Het gaat niet zo goed met de bankrekening als gehoopt. Alles hier is toch wel gewoon heel duur. Dus geen idee nog hoe dat mij verder gaat brengen. Misschien dat de reis wel enigszins verandert wordt, dat jullie mij eerder terug zien, dat ik een lotto in de Nieuw-Zeelandse loterij koop of een stichting op richt waar jullie allen van harte uitgenodigd worden op geld op te storten (donatie’s zijn overigens altijd welkom..)

Een vriendelijke groet vanuit het land van de kiwi’s!

Erik

  • 13 Februari 2012 - 08:09

    Denise:

    Zo te lezen is je avontuur nu dan echt begonnen. Leuk dat je gezellige roommates hebt gevonden. Gaan jullie nu samen nog verder op avontuur? Veel plezier, ondanks dat je nu op de kleintjes moet letten! Groetjes

  • 13 Februari 2012 - 08:15

    Erik De Groot:

    Even ter informatie; De meeste foto's bovenstaand zijn van Sydney en omgeving. Niet van Auckland. Maar ik upload ze vanuit Nieuw-Zeeland. Vandaar de bijstaande vlag.

  • 13 Februari 2012 - 09:23

    Anneke:

    fijn om je verhalen te lezen Erik, skypen nog even niet gelukt. Heb je de Kakapo nog kunnen spotten?
    Ben blij dat je het zo naar het zin hebt en leuke mensen hebt ontmoet.
    We spreken elkaar binnenkort enne.....blijven smeren hè.
    veel liefs

  • 13 Februari 2012 - 14:15

    Roos:

    Ik wil ook daar naar toe! het ziet er allemaal zo mooi uit. Ik ben benieuwd naar de foto's van Nieuw Zeeland. Ik ben blij dat je niet verdwaalde in het bos haha, want toen in schoorl was het geen succes. Wil je ook de foto's sturen van de mensen die je heb ontmoet? Ik ben niet jaloers, alleen nieuwsgierig ;)

    Veel plezier in NZ lief!

  • 13 Februari 2012 - 14:47

    Margareth En Andre:

    hoi Erik
    Wat heb je een leuke schrijfstijl, mooi om te lezen! Genietze Erik, groetjes van ons allemaal

  • 13 Februari 2012 - 18:59

    Jelle:

    Kia Ora Smallie,

    Sweet Ass bro!
    (Deze woordjes zal je ook wel een aantal keer gehoord hebben en zo niet, dan komt dat vast nog wel in New Zeeland)
    Smeren, Smeren, Smeren.... waar ken ik dat ook al weer van?
    Nee goed opletten smal, want het zou zonde zijn als je op alle foto's met een clownsneus staan.
    Gave foto's (ook heel herkenbaar voor mij)
    En die '90 mile beach' kan inderdaad het fileprobleem hier in Nederland oplossen. Kan Bossie misschien over meepraten.

    Veel plezier in het land van de vele schapen en de maori's.
    Spreek je!

  • 13 Februari 2012 - 21:31

    Marianne Bokma:

    Hallo Erik,
    Even een bericht van mij ( bekend als: de ontzettend aardige collega van Mams ;>)
    Natuurlijk wil ik ook op de hoogte blijven van jouw geweldige reis. Al is het alleen maar om je moeder 2 dagen per week er doorheen te slepen. Maar vooral ook om te genieten van de leuke verhalen en de prachtige foto's.
    Een hele fijne reis toegewenst, veel avonturen en ik hoop dat je heel veel leuke mensen ontmoet.
    En die moeder van jou...die redt het wel hoor... met z'n allen slepen wij haar dor deze maanden heen en ze vind het volgens mij allemaal geweldig.
    Groetjes en ...reis voorzichtg maar met veel plezier
    Marianne Bokma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

From NL to AUS

Recente Reisverslagen:

22 Mei 2012

Broom - Bangkok

02 Mei 2012

Magnetic Island - Broome

14 April 2012

Byron Bay - Magnetic Island

25 Maart 2012

Christchurch - Byron Bay

13 Maart 2012

Franz Josef - Kaikoura
Erik

Actief sinds 24 Jan. 2012
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 14578

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 31 Mei 2012

From NL to AUS

Landen bezocht: