Auckland - Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Erik Groot - WaarBenJij.nu Auckland - Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Erik Groot - WaarBenJij.nu

Auckland - Rotorua

Door: erikdegroot

Blijf op de hoogte en volg Erik

17 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Allereerst. Kia Ora! Voor de ex-NZ reizigers ongetwijfeld nog wel blijven zitten in de hoofden. Waaronder ook jij Jelle. Voor degene die nog niet de tijd, geld of zin hebben gehad om die 16.000 km te reizen: Kia Ora is de welkomstgroet in Maori. Letterlijk vertaald betekend het iets als ‘hallo, welkom, een veilige reis gewenst’ (correct me if i’m wrong). Dus bij deze nogmaals allen: ‘Kia Ora’!

Het is slechts enkele dagen geleden sinds het laatste bericht is gepost, maar bij deze wil ik jullie toch graag een klein beetje op de hoogte houden. De hoofdbaan van de Kiwi Experience is begonnen. Auckland naar Christchurch. Bij deze een kleine impressie van de te bespreken onderwerpen:

Start Kiwi Experience
Hot Water Beach / zeekayakken
Black Water Rafting
Maori Village

De Kiwi Experience dus. Eigenlijk niets anders dan een buslading vol jonge toeristen die Nieuw-Zeeland willen zien, die wat willen leren van de cultuur, maar die bovenal ook gewoon een mooie tijd samen willen hebben. En dat dan allemaal in een bus die speciaal passend gemaakt is bij mijn mooie groene broek. Het is hier hoogseizoen voor de toeristen vanuit het noordelijke halfrond. Allen op zoek naar het mooie weer (en een hoge dosis cultuur natuurlijk, had ik dat al vermeld?). Een buslading vol toeristen dus. Waar in Australie opvallend veel Duitsers zijn (vier miljoen in totaal) is deze bus halfvol jongeren uit de UK. Op naar bestemming nummer 1, Hot Water Beach!

Hot Water Beach
Bekend als een van de meest bijzondere stranden in de wereld. Dit omdat het bij laagtij mogelijk is om een eigen spa te creëren. Omdat de eerste belangrijke factor het graven van een gat in de grond is waardoor het stomend hete water omhoog komt schijnt dit strand vooral in trek te zijn bij der Deutschers. Althans. Dat zeggen de brochures.. Verder super mooie lodge om te verblijven. Biertje erbij. Rustig avondje. Prachtig all together.

Black Water Rafting (Waitomo)
Dit fenomeen verkrijgt zijn naam van het feit dat het alles onder de grond in grotten plaats vindt. Raften klinkt een stuk gevaarlijker dan dat het in werkelijkheid was. Het kan beter omschreven worden als ‘Tuben’. Oftewel in een rubberband door een rivier peddelen die zich in een grot bevindt waar ook nog eens duizenden glowworms aan het dak vast zitten gekluisterd. Doe daar nog wat vrijklimmen, abseilen en een ondergrondse kabelbaan bij en je kan ongetwijfeld begrijpen dat ik dit vijf uur wel besteed waren. Mochten jullie in de buurt zijn. Probeer het maar eens!

Maori village / Rotorua
Om toch een stukje cultuur mee te nemen is besloten een bezoek te brengen aan de Maori Village. Een soort openlucht museum van de Maori. Ze laten hun cultuur zien aan de massa’s toeristen en je wordt uitgenodigd deel te nemen. Dus ik beheers sinds gisteravond de kunst van de Haka. De oorlogsdans van de Maori. Bekend en beroemd van het N-Z nationale rugbyteam ‘the All Blacks’. Het mag gerust zeer intimiderend en vermoeiend genoemd worden. Gelukkig sta ik in de provincie Noord-Holland bekend om mijn excellente danskunsten en bleek het leren van deze dans geen enkel probleem. Overigens wordt de avond afgesloten met een feestmaaltijd. Kip, Lam, Vis, Aardappels, Wortels. Voor elke backpacker hier een welkome maaltijd. Volproppen dus, want hier moet nog een paar dagen op geleefd worden.

De toch gaat zich overigens vervolgen richting Taupo. Adventure capitol of New-Zealand. Precies mijn ding. Dus houd de verhalen maar goed in de gaten lieve lezersvrienden.

Ka Kite

• 17 Februari 2012 - 11:12

Roos:

Echt gaaf allemaal! Alleen die wormen zie ik niet zo zitten denk ik. Wat ga je allemaal in Taupo doen?
    Veel liefs xx

• 17 Februari 2012 - 11:52

Nienke:

Die dans wil ik bij terugkomst zeker van je leren! Hilarisch!

• 17 Februari 2012 - 12:41

Anneke:

Lijk me heerlijk een eigen spa in de tuin, lekker wijntje erbij helemaal goed. Kai Ora voor jou Erik!

• 17 Februari 2012 - 22:49

Bossie:

yo small
    We hebben verloren we missen de stearing.. We gaan van het weekend carnavalle met de mannen.hoest bij jou? Me cadeau al aangevuld?
    Wemissen je men
    Kusje

• 19 Februari 2012 - 21:57

Margriet:

Hee kleine!

Leuk om je verhalen te lezen, volgens mij heb je het heel erg naar je zin!
    Is het nog vol te houden zonder Roos? Echt super stoer dat je het avontuur in je eentje aangaat!
    Blijf lekker genieten en van die mooie foto's plaatsen;)

Liefs Margriet

• 23 Februari 2012 - 21:18

Erik De Groot:

Nog wat random fotos bij dit verslag; Achtereenvolgens. Cape Reinga - White water rafting @ River valley (x2) Gollom's gave - ik 2x @ Tangariru crossing

• 25 Februari 2012 - 18:35

Bossie:

He smallie,
    Ik wist trouwens niet dat Wouter (rechts op foto 1596) en Irene Frankfort ook mee zijn met je haha...we skype deze week even als we allebei dezelfde dag op skype zitten hahaha
    Kusje
    Je 2e lieverdje

• 27 Februari 2012 - 05:58

Erik De Groot:

Hahah, bossie. Ja. Ik moet het toch een beetje vertrouwd houden hierzo. Het is al vreemd genoeg om zo ver weg te zijn. Om vervolgens ook nog vreemden te moeten ontmoeten gaat echt even het spreekwoordelijke bruggetje te ver. Ik houd je op de hoogte over skype!

• 27 Februari 2012 - 20:15

Niko De Groot:

Hoi Erik, Vandaag ( 25 februari) een mooie kaart van je ontvangen, die je op 9 februari verstuurd had van de vuurtoren van Bay of Islands (Northland). De kaart is ook nog afgestempeld in Singapore. Een hele wereldreis dus voor z'n kaart. Bedankt!... Ben heel benieuwd naar alle mooie verhalen van jouw wereldreis.

• 01 Maart 2012 - 14:59

Vera En Gerrit:

Hoi Erik,
    wat maak jij mooie dingen mee!! Wij zitten hier maar in dit kleine kikker landje en genieten van jou reis verslagen. Super leuk voor je dat je geniet blijf dat vooral doen!!!!!!!!!!!
    Groetjes uit Obdam